OTEL EKİPMANLARI AKSESUARLARI

OTEL EKİPMANLARI AKSESUARLARI
OTEL EKİPMANLARI AKSESUARLARI

23 Haziran 2011 Perşembe

TÜRKİYE ARABA ÜRETEBİLİRMİ ÜRETEMEZMİ

TÜRKİYE OTOMOBİL MARKASI ÇIKARABİLİRMİ? - ÇIKARAMAZMI?Bugün yıllardır bu ülkenin yerli araba diye bindiği Fiat'ın, Tofaş'ın, Renault'un külüstürlerine muhtaçmı bu ülke değilmi? Türkiye otomobil  piyasasında kendi markasını yaratabilirmi? Bu konulara değinecem.


Herşeyden önce hadi ordan diyen budalalara neden bugüne kadar olmadıki diye soramadan edemeyecem. Olmaması için hiçbir mazeret yok. Neden peki olmuyor? veya Türkiyenin yerli otomobili nasıl olur da olmaz. Aklınız alıyormu? Neden TOFAŞ (Türk Otomobil Fabrikaları Anonim Şirketi) İtalyanlarla ortaklık sonucunda hibe edildi. Şimdi çıkıp TÜSİAD ne yüzle böyle birşey olur ve biz yapabiliriz diyor.


TÜRKİYE YERLİ OTOMOBİLİNİ NASIL YAPABİLİR?
Heralde bu soruyu insanın bilmemesi için hiçbir sebep yok. Cevabı çok basit Tüm Kamu kurum ve Kuruluşlarındaki arabaları yerli arabalarla değiştireceksiniz. Makam araçları dahil. Polis otosu nasıl oluyorda Nissan, WolksVagen, Toyota, Kia, Fiat, Renault oluyor. Hangi AB ülkesi üyelerinin kamu arabaları yerli değil. Fransanınmı? Almanyanınmı? İtalyanınmı? İngiltereninmi? Gidin görün adeta sınırı geçtiğinizde Alman marka araçları Fransada göremezsiniz. Fransız marka araçlarıda Almanyada, İngilterede göremezsiniz.


Türkiye neden bu kadar geri kaldı biliyormusunuz. (Belki cahil diyeceksiniz bilgin olarakta gidin araştırın o şekilde eleştirin.) TÜSİAD yüzünden. Tüsiad nerede ANADOLUdan çıkma bir müteşebbis varsa onun önünü kesmekten başka bir nane yememiştir bu güne kadar. O yüzden MÜSİAD kurulmuştur. Türkiye'nin en zenginlerine bakın Türkiye'nin bütçesinden fazla bütçesi var. O yüzden siz hangi siyasi partiyi seçerseniz seçin, kimi başa getirirseniz getirin, lider kadro değişmez. TÜSİADdır. Arçelik, Beko, Vestel bunları siz yerlimi sanıyorsunuz. Silikon vadisinde geliştirilen bir teknoloji, toplama bir yerli malı beyaz eşyalar. Teknoloji namına ne üretti ne kazandırdı bu markalar, Türkiye'ye? Sadece beyaz eşya değilmi aklınıza gelen? Onuda ancak bu şekilde kazandırdılar. Toplama, ithal. Montaja dayalı yüzde yüz yerli malı. Adama arkasıyla gülerler. Ne anlatmak istiyosun sen diyenlere. Giidin 1960 yapımı M48A5T1 tanklarının termal kamerasının markasına bakın. Profilo mührü çıkar kaşınıza. Atamın (Atatürk) zamanından kalma el dürbünlerinin markasına bakın. Westing House çıkar karşınıza.


Peki Tofaş neden satıldı. Piyasasımı yoktu? Kazandırmıyormuydu? Araplara Türkiye malı diye cayır cayır araba satıyordunuz. Araplarda para mı tükendi? İşte KOÇ farkı. Gelde bu adamlara yerli Türk de. Türkiye'nin işadamı de. Sonunda Nazif ZORLU Vestel markasınında içine ettirdi zaten. Artık Vestel mağazalarında her marka ürünü neredeyse bulabiliyorsunuz. Üzeyir Garih Alarko Carrier markasını kuruyor. Hepside Tüsiad üyeleri. Sabancı Philips Morris sigaralarını Türkiye'ye getiriyor. Muhtar KENT'ide en iyi Türk yönetici ilan ediyorlar. Ne iş yapıyor bu adam. Coco Cola'nın ceosu. Ortalık yerli kaynamaya başlıyor Türkiye çağ atlıyor. Kordsa, Toyota, Kia, Hyundai, Lassa, Pirelli, Marshall, Karsan.


Amaç ne peki? Amaç belli Türkiye'de ne yapıp ne edip teknolojinin Türklerin eline geçmemesini sağlamak. Piyasayı ele geçirmek. Adamlar sömürmenin yolunu iyi biliyor. Türk Malı diyede Araplara sat ürünleri. Osmanlının mirasını yiyolar bide Osmanlıya sövüyolar. KOÇ'un ilginç bi hikayesi. Adam ben şirketimde sakallı cüppeli sarıklı adam çalıştırmam diyecek kadar meydan okuyabilecek seviyeye geldi. Peki neydi o lafın arkasında yatan gerçek. Bu lafı söylemeye neden gerek duydu. Birileri çalıştır diye dayatmamı yaptı bu adama. Ne gerek vardı bu açıklamaya peki. Çalıştırıyordunda hepsini iştenmi çıkardın. Adam emin. Bu piyasa artık ellerine geçmiş. İngilizlerin bir numaralı maşası KOÇ. Ürettiği ürünlere bakın. Beko, Arçelik, Ford, Otokar. Beko Arçelik en çok İngiltereye ihraç edilir. AB ülkeleri içinde. Otokar, Ford İngiliz şirketidir. ABD değil yanılmayın. Arasında fark yok ABD İngiltere olmasının ama Fordun ana vatanı ABD. Ama Ford şimdi gurbette. İngilteredeki ana merkezde üretiliyor ve geliştiriliyor. Hep yabancı ortak hep yabancı ortak. Amelelik vasfıda Türkiye'deki insanlara kılıf olarak giydirilmiş. Türkiye yanlızca OTOMOBİL değil yerli bir beyaz eşya markasıda üretip geliştirmek zorunda.


Yerli otomobil yapılmak isteniyorsa veya herhangi yerli bir marka. Yapmadan önce yapılacak tek şey bu ülkeden Tüsiad'ı çıkarmak. Yoksa başaramazsınız. ATO başkanı Sinan AYGÜN'ün bir hikayesi geçti elime. Mail olarak gelmişti. Nereden geldiğini bilmiyorum. AB işadamları toplantısında bizim işadamlarımızda var. Orada şöyle bir espri geçmiş. AB işadamlarından biri söylemiş bunu Türkiye Türklere bırakılmayacak kadar zengin bir ülke. Bizim işadamlarımızda gülücükler saçmış ortalığa.Emperyalist ve Kapitalist gücün satınalınmış maşalarıdır TÜSİAD üyeleri.


Bana bu işadamlarının içinde soyuyla sopuyla Türk veya Kürt diyebileceğiniz işadamları gösterin. Bulamazsınız aramayın boşuna. Malesef artık adamlar okadar güzel nakış nakış işliyorlarki içimize gelişemeyeceğimiz vurgusunu. Yeni moda birde artık bu ülkede Türk diyemiyorsunuz. Kürt var çünkü. Hemen oradan biri çıkıp ben Kürdüm diyor. Tıpkı 80 olaylarındaki gibi. Sağ-Sol-Dinci-Atatürkçü-Kürtçü-Ülkücü-Türkücü gibi milleti birbirine düşürerek aşağıladıkları gibi.


Son zamanlarda ilgimi çeken bir bağka konuda bu zaten. Hep sessiz kalmış TÜSİAD üyeleri Demokrasimizin gelişmesiyle birlikte Kürt ve Kürtçe üzerine baya bi laf söylemeye başladı. Ben buradan soramadan edemeyecem. Güneydoğu Anadolu bölgesinde yaşayan en büyük sıkıntı ekonomik sebepler. Hanginizin kaç kuruşluk yatırımı var o bölgede. Bana bir tane gösterin. Çok istemiyorum bir tane. Halis Toprak bile Güneydoğuda yapmamıştır yatırımını. Devlet güvenliğimi sağlayamıyordu o bölgede. PKK ne zamandan beri var. ASALA bitti neden ardından hemen PKK çıktı.


SON SÖZÜM MİLLET OLARAK AKILLI OLUN. KÜRTDE BENİM. TÜRKDE BEN. Birine laf gelmezsi zarar gelmesi bana zarar gelmesiyle eşdeğer.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder