OTEL EKİPMANLARI AKSESUARLARI

OTEL EKİPMANLARI AKSESUARLARI
OTEL EKİPMANLARI AKSESUARLARI

17 Mayıs 2011 Salı

Her öğrenciye tablet PC.Her doktora Cincır(Ginger). Eğitim ve Sağlıktaki AKP'nin yeni devrimi

Geçenlerde gazetede okuduğum iki haber gözüme çarptı. AKP iktidarı sağlıkta cidden devrim niteliğinde uygulamalara gidiyor. Bunlar haberin başlığındada dediğim gibi; Her hastanedeki doktora Cincır(Ginger) ve her öğrenciye Tablet PC ( iPad türü ).


Kötü uygulamalarmı? Değil. Haberin içeriği ve kapsamı ile ilgili geniş bir bilgim yok. Ama bu tür konularda dikkat çekmek istediğim noktalar var. Teknoloji ve Sanayi alanında her konuda devrim yapılırken neden bu tür uygulamalarda yerli malı göz ardı ediliyor. Bunlar (Cincır ve iPad) neden yerli değil. Neticede bizim vergilerimizle dünya para aktarılacak bu tür cihazlara. Cincır(Ginger) mı, iPad mi yapamıyoruz. Zor kazanıyoruz ama neden kolay elden çıkarmakla yükümlü hissediyoruz kendimizi.


Her açılışta (bugün ve bugüne değin) bizim başbakanlarımız ve Cumhur başkanlarımız açılışlarda, gezilerde yöresel yemekler, yöresel tatlar üzerine reklam ve tanıtım yapıyolar (Yadırgamıyorum tanıtılmasına. Kötü bi uygulamada demiyorum). Acaba çokmu fazla boğazımıza düşkünüz? Bizim için herşey yemekmi? ABD başbakanına bakıyosunuz, bir Cincır(Ginger) a binip düşüyor. Biz ve bizim gibileri hemen Cincır(Ginger) alıyor. Peki bizde hiç mi teknoloji yok, hiçmi kobi yok. Bu konulardaki eksiklerimiz neler? Neden bizde bu tip uygulamalar olmuyor?


En yeni teknolojilerde biz hep ithalatçımı görecez ülkemizi. Tabiki değil. Çok güzel uygulamalar. Kesinlikle sağlık ve eğitim sektöründe devrim. Ama benim dikkat çekmek istediğim nokta lütfen yerli malı olsun. Avrupa gibi ülkeler kendi sanayilerini korumak için korumacı yasalar çıkarıyorlar. Makina sektöründe bizim korumacı yasalar çıkardığımız gibi. Dilim döndüğünce oy verdiğim partime ( AKP ) söylüyorum. Bazı şeylere kulak tıkamamız lazım. Malesef CHP fikrindekilerin fikri değişmez. Artık beyinleri kemikleşmiş. Onlar tam anlamıyla gerici, önyargılı insanlar. AKP'yi bünyeleri kaldırmıyor. Ama bizde yanlış yapmamaya dikkat edelim. Okadar değerli Müsiadlı işadamlarımız var. Ürünlerini satmak için gitmedikleri ülke kalmadı. Onlara yardımcı olmaya çalışalım.


Tabi iş sadece iktidarlardada bitmiyor. Bizimde yeniliğe ve değişime açık bir toplum olmamız gerekiyor. Yeni teknolojileri bünyemiz çabuk kabul etmeli. Orasıda inkar edilemez. Cincır(Ginger) Türkiye'de üretilseydi ilk heralde bu kadar tutulmazdı.


Bakın internetten bulduğum yeni bi haberi paylaşayım. Resimde gördüğünüz Cincır(Ginger) yerli malı. Denizlili fayton üreticisi yerli malı cincır yapmış. Bu tip haberlere kayıtsız kalmayalım. Sosyal paylaşım sitelerinde görürsek beğenelim. Bilgisayarcı olarak söylüyorum (Beğenelim) . Haberin bağlantısı aşağıdaki linkte.


http://www.tuncaycesur.com.tr/teknoloji-ve-bilim/yerli-uretim-ginger-yollara-cikti.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder